Sijainti: Ajankohtaista

Uutiset

  • 12.06.2018
    Liikekirjapaino kesällä 2018!

    Arvoisa asiakkaamme

    Tuotantomme on lomalla 25.6.-20.7. 

    Pystyäksemme palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla, pyydämme sinua ennakoimaan heinäkuun tarpeet vielä kesäkuussa viikkojen 24 ja 24 aikana. Silloin teemme töitä taukoamatta..

    Maanantaina 23.7. palvelemme taas normaalisti.

    Mukavaa kesää!

    Lue lisää
  • 03.06.2016
    Huraa! Flyerilla teet kauppaa!

    Myyt onnistuneesti, kun erotut mainonnallasi. Suunnittelisimmeko sinullekin erottuvan mainosflyerin ja jakelisimme sen asiakkaillesi? Hyödyt heti.

    Lue lisää
  • 31.05.2016
    Markkinointi-idea!

    Tässä sinulle markkinointi-idea. 

    Kääri hihasi ja lue varovasti eteenpäin.

    Kuvittele myyväsi tuotettasi asiakkaallesi. Huutaisitko heille sloganeita ”Isossa mediassa” ja odottaisit, että he ponkaisevat riemusta ilmaan, suutelevat sinua ja ostavat? Vai kertoisitko asiakkaallesi personoidusti ja yksilöllisesti jokaisen syyn ostaa sinulta, lähestyisit pientä joukkoa asiakaspotentiaaliasi läheisemmin ja useammin. Kumpi tapa myisi enemmän?

    Kun kyse on mainonnasta, moni yritys toimii ensimmäisellä tavalla. He valitsevat sloganien kailottamisen, ja siten menettävät laareittain rahaa. Tarkoitanko nyt, että jätit kuten Nike ja Coca-Cola mainostavat väärin? En. He myyvät tuotteitaan isoilla markkinoilla kuluttajille vähittäiskaupassa. He laittavat miljoonia rakentaakseen tunnettuuttaan, jotta kuluttaja muistaisi heidät myymälässä.

    Useimmat yritykset ovat eri pelissä. Heillä ei ole mahtavia pankkitilejä, vaan he tarvitsevat mainonnallaan myyntiä heti. Tästä pääsemmekin tämän päivän ideaan.

    Ideani sinulle on yksinkertainen: Mitä täsmällisemmin mainostat, sitä enemmän voitat. Kokeile kertoa kohdennetummin, paljon kohdennetummin kuin aiemmin. Valitse kohderyhmä hyvin, valitse juuri heille sopiva räätälöity mainonnan sisältö. Älä kailota massalle, vaan myy tehokkaasti yksilölle.

    Liikekirjapaino tietää kokemuksella keinot täsmälliseen mainontaan. Olemme monen menestyjän yhteistyökumppani. Kysy Jarilta lisää puh. 0500 375 995 tai jari.savolainen@kuopionliikekirjapaino.fi

    Lue lisää
  • 11.05.2016
    Kuinka arvokas asiakas on sinulle?

    Kuinka arvokas asiakas on sinulle?

    Puhuttaisiinko rahasta? Tarkemmin siitä, mitä markkinointisi maksaa ja mitä sinä saat vaihdossa. Jotkut puhuvat markkinoinnista kuluna. Toiset sijoituksena. Olet todennäköisesti samaa mieltä, että ne jotka näkevät sen ensimmäisenä ovat todennäköisempiä leikkaamaan sitä ensimmäisten joukossa kun ajat kovenevat. Ne jotka näkevät sen sijoituksena ovat epätodennäköisiä tekemään niin. Se on sijoitus - ja viisas sellainen. Yritykset, jotka käyttävät enemmän markkinointiin ovat kannattavampia kuin firmat, jotka eivät. Lisäksi yritykset, jotka jatkavat rahan käyttämistä kovina aikoina selviävät ulos vahvempina kuin ennen - yksinkertaisesta syystä: heillä on suurempi "suhteellinen osuus" kun toimiala käyttää vähemmän rahaa kokonaisuutena.

    Tietysti monet yritykset saattavat puhua markkinoinnista sijoituksena. He eivät tarkoita sitä. He yrittävät kuulostaa siltä kuin he ajattelisivat sitä älykkäästi, mutta he eivät oikeasti tee niin. Kuinka ihmiset päättävät miten paljon rahaa markkinointiin käytetään? Monin tavoin. Yritys saattaa ottaa osuuden liikevaihdosta tai kuluista markkinointibudjetiksi. Monia tosin ohjaa keinot. Tunnistatko yhtään näistä?
    "Tarvitsemme lisää myyntiä; käytetään lisää rahaa."
    ”Meidän pitää tilittää lisää voittoa omistajille. Kulutetaan vähemmän markkinointiin."
    "Viime vuosi oli hyvä vuosi. Nostetaan budjetteja!" - tai toisinpäin.
    "Meidän uusi toimitusjohtajamme haluaa muuttaa maailmaa. Kasvatetaan markkinointikuluja."

    Ammattimaiset markkinoijat ajattelevat ensin sitä, mihin he ovat oikeasti sijoittamassa. Muista, että liiketoimintasi voiton lähde ovat asiakkaat - ja toimi sen mukaan. Tärkein markkinointikysymys on: "Kuinka arvokas asiakas on sinulle?"

    Laske ne yhteen ja näet paljonko yhden asiakkaasi arvo on. Sitten sinä yksinkertaisesti kysyt itseltäsi, kuinka paljon olet valmis kuluttamaan saadaksesi ja pitääksesi tuon asiakkaan niin, että teet voittoa?

    Asiakkuuden arvon ymmärsi eräs asiakas joka myi päivittäistavarakaupan tuotteita. Hän kysyi, "Jos katteeni yhdestä kaupasta on 80 senttiä, kuinka minulla on varaa lähettää suoramainos joka maksaa 100 senttiä per kerta?" Kysyin häneltä tiesikö hän paljonko yhden asiakkaan arvo keskimäärin on - eikä vain yhden kaupan? Hän sanoi, ettei ollut koskaan ajattelut sitä.

    Arvioin hänelle: "Sinulla on helposti varaa suoramainontaan, jos tiedät että keskiverto asiakas ostaa 200 tuotetta vuodessa ja pysyy kanssasi viisi vuotta. Sinun ei kannata ajatella välitöntä yhtä kauppaa, vaan asiakkaan luomista ja pitämistä." Hänestä tuli sen jälkeen uskollinen asiakkaani. Menestyvä sellainen.

    Sama periaate pätee, jos selvität kuinka monta autoa voit myydä asiakkaalle eliniän aikana. Sinulla on varaa lähettää sarjoittain hyvin kallista suoraa viestintää, hulppeita suorapostituksia ja kutsuja jne. Mutta se alkaa ajattelemalla sijoituksen tuottoa - ei kuluja - ja käyttämällä paljon vaivaa selvittääksesi minkä arvoinen asiakas oikeasti on.
     

    T. Jari

    Lue lisää
  • 10.03.2014
    Näin minä tekisin, jos olisin...

    Näin minä teksin, jos olisin vaikkapa rengaskauppias ja varastossani olisi vielä rengassarjoja vanteille laitettavaksi. Tai jos olisin apteekkari, ravintoloitsija, kampaaja, remonttireiska jne. Lupaan sinulle ilmaisia sinun kaupankäyntiäsi hyödyttäviä vinkkejä. Siis ilmaisia, haloo... onko ilmaista olemassa. Kerro minulle jari.savolainen@kuopionliikekirjapaino.fi tai 0500 375 995, millä alalla toimit, niin saat hyviä vinkkejä, miten lisäät myyntiäsi. Näin minä teksin, jos olisin... Älä epäröi, toimi.

    Lue lisää
  • 04.02.2014
    Erottuuko mainontasi?

    OLETKO SINÄ ainutlaatuinen?
    Halvempi?
    Nopeampi?
    Arvokkaampi?

    Turvallisempi?
    Luotettavin?
    Ystävällisin?
    Ensimmäinen?
    Nopeampi palvelu?
    Uusin?
    Vanhin?
    Rakastetuin?
    Asiantuntijoiden suosikki?
    Varmin?
    Hauskin?
    Myytkö erikoisella tavalla?
    Kanssasi on helpompi asioida?
    Avuliaampi?

    Jos vastasit johonkin KYLLÄ, haluaismme kertoa sen potentiaalisille asiakkaillesi. 
    Me Liikekirjapainossa olemme kokeneita mainonnan osaajia ja haluasimme auttaa sinua menestymään.

     

    Lue lisää
  • 14.01.2014
    Liikekirjapainolla on Suomen Vahvimmat –sertifikaatti!

    Liikekirjapainolle on jälleen myönnetty Suomen Vahvimmat –sertifikaatti! Sertifikaatti on Suomen Asiakastieto Oy:n myöntämä merkki yrityksen luotettavuudesta ja hyvästä taloudellisesta tilanteesta. Sertifikaatin kautta kuulumme Rating Alfa -luottoluokitusasteikon terävimpään kärkeen. Vaatimukset näihin luokkiin pääsemiselle ovat yrityksen erinomaiset taloudelliset tunnusluvut, yrityksen positiiviset taustatiedot ja maksukäyttäytyminen. Suomen Vahvimmat –sertifikaatti on näkyvä todiste yrityksen luottokelpoisuudesta, luotettavuudesta ja erinomaisesta maksukyvystä. Sertifikaatti kertoo asiakkaille, yhteistyökumppaneille, luotottajille ja muille sidosryhmille, että yhteistyö sertifioidun yrityksen kanssa on kestävällä pohjalla.


     

    Lue lisää