Markkinointi-idea!

31.5.2016

Tässä sinulle markkinointi-idea. 

Kääri hihasi ja lue varovasti eteenpäin.

Kuvittele myyväsi tuotettasi asiakkaallesi. Huutaisitko heille sloganeita ”Isossa mediassa” ja odottaisit, että he ponkaisevat riemusta ilmaan, suutelevat sinua ja ostavat? Vai kertoisitko asiakkaallesi personoidusti ja yksilöllisesti jokaisen syyn ostaa sinulta, lähestyisit pientä joukkoa asiakaspotentiaaliasi läheisemmin ja useammin. Kumpi tapa myisi enemmän?

Kun kyse on mainonnasta, moni yritys toimii ensimmäisellä tavalla. He valitsevat sloganien kailottamisen, ja siten menettävät laareittain rahaa. Tarkoitanko nyt, että jätit kuten Nike ja Coca-Cola mainostavat väärin? En. He myyvät tuotteitaan isoilla markkinoilla kuluttajille vähittäiskaupassa. He laittavat miljoonia rakentaakseen tunnettuuttaan, jotta kuluttaja muistaisi heidät myymälässä.

Useimmat yritykset ovat eri pelissä. Heillä ei ole mahtavia pankkitilejä, vaan he tarvitsevat mainonnallaan myyntiä heti. Tästä pääsemmekin tämän päivän ideaan.

Ideani sinulle on yksinkertainen: Mitä täsmällisemmin mainostat, sitä enemmän voitat. Kokeile kertoa kohdennetummin, paljon kohdennetummin kuin aiemmin. Valitse kohderyhmä hyvin, valitse juuri heille sopiva räätälöity mainonnan sisältö. Älä kailota massalle, vaan myy tehokkaasti yksilölle.

Liikekirjapaino tietää kokemuksella keinot täsmälliseen mainontaan. Olemme monen menestyjän yhteistyökumppani. Kysy Jarilta lisää puh. 0500 375 995 tai jari.savolainen@kuopionliikekirjapaino.fi